BIBLIJNA INTERPRETACJA SNÓW #6 PIERWSZE KROKI W INTERPRETACJI

W tej części napiszę, od czego powinniśmy zaczynać, jeśli chcemy interpretować sny. Pamiętajmy, że praktyka czyni mistrza, każdy sen jest inny, każda osoba ma swój własny język snów. Niektóre symbole mogą być uniwersalne, ale czasami mogą oznaczać coś innego, niż mówi klucz. Bóg zaprasza nas do odczytywania swoich planów, myśli. Czasami jest to jak rozwiązywanie zagadek, ale nauczyłam się już, że kiedy Bóg ukrywa coś przede mną, to zaprasza mnie do wspólnego odkrywania tej rzeczy, co powoduje, że polegając na Nim, jeszcze bardziej się do Niego zbliżam. W końcu Bogu najbardziej zależy na relacji z nami. Dlatego sny powinniśmy odczytywać przez pryzmat tego, że daje nam je ktoś kto bardzo nas kocha i komu na nas zależy.

Przypominam: są sny, które są bardzo proste i symboliczne, najczęściej sam śniący domyśla się o co może chodzić, wtedy możemy go upewnić, lub nadać kierunek jego rozkminom. Są też sny wielowątkowe, o niejasnej symbolice, do takiego rodzaju snów potrzeba doświadczenia, ale przede wszystkim Bożego objawienia. Przykładem jest sen króla Nabuchodonozora. Mimo doświadczenia Daniel spędził czas z Bogiem, pytając go w modlitwie co oznacza ta wizja, wiedząc, że najlepszą odpowiedź może dać sam jej autor. O dar interpretacji snów należy dbać (jak o każdy zresztą) i świadomie go rozwijać.

Ostatnio pisałam o rodzajach snów duchowych, opisywałam między innymi sny pochodzące bezpośrednio od Boga. Boży głos zawsze zgadza się z tym co możemy czytać w Biblii, Bóg potrafi poprzez sny i marzenia dotrzeć do każdej sfery naszego życia, wywołując w niej poruszenie. 

ROZRÓŻNIAMY PONAD 20 TYPÓW SNÓW 
POCHODZĄCYCH BEZPOŚREDNIO OD BOGA

Sny marzeń, przeznaczenia i powołania, podbudowania i nawoływania, objawienie Boga i Pisma, pocieszenia, korekty, kierunku, ostrzeżenia, instrukcji, oczyszczenia, "własnego stanu" (ujawnia gdzie jest nasze serce i w którym miejscu stoimy przed Bogiem), walki duchowej, kreatywności - wynalazków / nowych sposobów działania, wstawiennictwa, uzdrawianie, dodające odwagi i siły, objawienia: słowa wiedzy, proroczego zrozumienia, wyzwolenie.

OD CZEGO ZACZĄĆ?

Pamiętać, że interpretacja należy do Pana, musisz prosić Ducha Świętego o pomoc, ponieważ ta sfera podobnie jak On, jest ponadnaturalna. Na początek rozróznimy dwa podstawowe typy snów:

SNY WEWNĘTRZNE VS. ZEWNĘTRZNE

Sny wewnętrzne dotyczą przedewszystkim śniącego.

- Większość Twoich snów będzie o Tobie!
- Są to sny, które mówią o Tobie.
- Bardzo częstym błędem jest mówienie o rzeczach dotyczących innych osób we śnie i przegapianie wiadomości dla siebie samego.
- Przed interpretacją snu dobrze jest najpierw zapytać Pana, jak ten sen odnosi się do Ciebie przed próbą zastosowania go innym.

Sny zewnętrzene - to sny dotyczące innej osoby lub wydarzenia.
- Ten rodzaj snu mówi więcej niż tylko o swoim własnym życiu osobistym. Może on obejmować śniącego, ale także mają szerszy zakres.
 - Może odnosić się do Twojej strefy wpływów. Im masz większą sferę wpływów, tym więcej snów zewnętrznych.

KROK PO KROKU

1. Rozpisać sen do najprostszej postaci.
- Jeśli sen jest długi i złożony to najlepiej rozpisać go scena po scenie.
2. Pamiętaj o kontekście ogólnym, to kontekst określa interpretację.
(o czym jest ogólnie sen - o relacjach, podróży, życiu, służbie, rodzinie, pracy itp.)
3. Określić, czy tematyka snów się powtarza.
- Często kolejne sny w tej samej nocy będą mówiły na ten sam temat.
- Powtarzające się sny są dawane nam, aby sprawić, że będziemy bardziej zdesperowani, aby odnaleźć znaczenie i sens snu. Desperacja wciąga nas w intymność z Bogiem!
- Powtarzające się sny mogą być dane przez Boga, aby wnieść dodatkową jasność sprawy. Pamiętaj, że im jaśniej Bóg mówi o sprawie, tym więcej uwagi i odpowiedzialności wkładasz w słuchanie tego, co On mówi.

Jeśli Twój sen się powtarza, może być to znak, że Bóg chce zwrócić Twoją uwagę na jakiś problem i przygotować Cię do rozprawienia się z nim.

ANALIZA POPRZEZ PYTANIA

Zadawanie sobie takich pytań jest niezbędne, aby zrozumieć w pełni znaczenie snu. Duch Święty często naprowadza mnie na właściwy tor, dzięki temu, że analizuję sny poprzez zadawanie bardzo, bardzo, BARDZO wielu pytań. ;)

Oto kilka przykładów:
1. Gdzie jesteś we śnie? 2. Czy jesteś obserwatorem, czy uczestnikiem? 3.Czy jesteś celem, głównym bohaterem snu? 4. O kim jest ten sen? 5. Jakie obiekty, przedmioty w nim występują, myśli lub emocje? 6.Kim są ludzie o których śnisz? 7. Jakie mają cechy charakteru lub  jakiego rodzaju powołanie reprezentują? 8. Co znaczą ich imiona? 9. Jaki jest ich stosunek do ciebie? 10. Jakie kolory występują w tym śnie? 11. Czy pojawiają się jakieś numery? 12. Jaka jest twoja pierwsza myśl o tym, czego dotyczy sen? ZADAWAJ PYTANIA!!

STWÓRZ DZIENNIK WŁASNYCH SNÓW

Przez ostatnie pół roku śniłam niemal codziennie bardzo złożone symboliczne sny różnego rodzaju, jednocześnie ucząc się ich interpretacji. Na początku sięgałam rady doświadczonych tłumaczy, potem jednak Bóg powiedział do mnie w porannej modlitwie, że da mi sny, które będę rozumiała, abym sama je mogła interpretować. Wiedziałam, że jest to zaproszenie do poznania Jego głosu i do nauki odnośnie tej sfery. Jednocześnie prowadzenie poprzez te sny, wskazówki i pokój, który otrzymywałam był chyba najlepszym czasem w moim życiu jakiego do tej pory doświaczyłam. Pomimo burz i przeciwności losu wiedziałam, że Bóg jest przy mnie i panuje nad moim życiem. Relacja ta była silna do tego stopnia, że otrzymywałam jasne sygnały co do osób o które powinnam się modlić, i rzeczy które powinnam zrobić, zanim jeszcze mogłam zobaczyć jakiekolwiek sygnały, że istnieje taka potrzeba. To było naprawdę niezwykłe.

Warto stworzyć dziennik swoich snów, nawet jeśli nie jesteś w stanie od razu zinterpretować swojego snu, być może musisz poczekać na jakieś wydarzenie, lub inną wskazówkę, która otworzy Twoje duchowe oczy. Czasami musimy być cierpliwi. Nauczyłam się też, że Bóg nie tylko mówi do mnie poprzez sny w jakich kluczowych sprawach, nie tylko ostrzega lub daje słowo prorocze. Bywało tak, że delikatnie nakłaniał mnie do odpoczynku, bo On jest jak prawdziwy przyjaciel - chce być z nami w każdej chwili, nie tylko w kluczowych kwestiach, kiedy zwracamy się do Boga pytając i prosząc o rozwiązanie, ale w najmniejszej rzeczy. Na tym polega odkrywanie Jego Obecności.


Dość dużo już napisałam - dlatego na dzisiaj tyle :) W kolejnym poście opiszę w jaki sposób ja analizuję sny i w jaki sposób możemy rozpoznać Bożą obecność. Powiem trochę o symbolice  i opowiem pewną historię z własnego życia o tym, w jaki sposób Bóg nakierował mnie na dobrą drogę odnośnie wyboru służby w Kościele.

0 komentarze:

Prześlij komentarz